#Podziękuj Pszczole w ogrodach KPRM podczas Dnia Dziecka

W sobotę, 3 czerwca w ogrodach KPRM w Warszawie odbył się jak co roku piknik z okazji dnia dziecka. Po raz pierwszy Fundacja Apikultura wraz z Polskim Związkiem Pszczelarskim pojawiła się z prezentacją Kampanii „ Podziękuj Pszczole”

Tegoroczna impreza odbyła się pod hasłem „ Ogrody przygód”. Na najmłodszych czekały warsztaty i pokazy kilkudziesięciu stanowisk ministerialnych i samorządowych.

Atrakcji było tak wiele, że każdy mógł znaleźć coś interesującego. Chłopcom najbardziej podobał się sprzęt wojskowy i strażacki oraz roboty humanoidalne, które wyglądem przypominają człowieka. Ministerstwo zdrowia z kolei przygotowało pokazy udzielania pierwszej pomocy, co jest niezwykle ważne aby najmłodsi wiedzieli jak postępować w sytuacjach zagrożenia życia.

 

Młodzież natomiast mocno była zainteresowana stanowiskami do robienia sobie zdjęć na stanowisku Ministerstwa Edukacji i Nauki.

 

Nasze miodowe stoisko znajdowało się w sektorze ministerstwa rolnictwa. Przygotowaliśmy stanowiska do degustacji miodów, słodyczy z miodem oraz kosmetyków firmy Łysoń.  Całość opiewały dwa przepiękne namioty w pszczółki, których przedłożeniem była wystawa edukacyjna o pszczołach , o której opowiadał pszczelarz, który dodatkowo przedstawiał rolę ula edukacyjnego.  Oprócz tego dzieci mogły wykonać świece z węzy pszczelej, zagrać w grę wielkoformatową , rzucać woreczkami do celu oraz nasz wolontariusz Michał Ochmanek rysował karykatury . Jednak największą uwagę skupiała gigantyczna pszczoła, która w tym dniu maiła swoje premierowe wystąpienie i w ten sam dzień została przywieziona z pracowni artystycznej Pana Jacka Filca- Nowakowskiego.

Wydarzenie zakończyło się bardzo dużym sukcesem dla Kampanii „ Podziękuj Pszczole”. Dzieci z dumą nosiły przypinki kampanii i chętnie czerpały wiedzę od naszych wolontariuszy odnośnie produktów, których zawdzięczmy pszczołom a Częstując się miodem i miodowym kłosem   w zabawny sposób  po prostu mówili: „dziękuję pszczółko” 😊 Informowaliśmy również  w jaki sposób wesprzeć kampanię w social mediach, co budziło ogromne zainteresowanie.

Skip to content